Uzupełnij biblioteczkę!

adult-2178586_1920.jpg

Drodzy czytelnicy, dziś serwujemy kolejną dawkę literatury odpowiedniej zarówno dla osób chorych jak i wszystkich tych, którzy profilaktycznie chcą zadbać o własne zdrowie psychiczne i fizyczne.

myśl zdrowo alicja grzesiak„Myśl zdrowo” to jedna z niewielu polskich pozycji poświęcona oddziaływaniu umysłu na utrzymywanie i poprawę zdrowia fizycznego i psychicznego. Autorka opierając się na zróżnicowanych koncepcjach psychoterapeutycznych przeprowadza czytelnika przez meandry funkcjonowania ludzkiego organizmu. Doświadczasz bólu, objawów depresyjnych lub lęku? Zerknij do części poświęconej radzeniu sobie z istniejącymi schorzeniami. Znajdziesz tam wskazówki poświęcone praktykowaniu elementów autohipnozy, zmiany kluczowych przekonań, wizualizacji, stawianiu sobie celów, sposób których będziesz mógł wybrać elementy najbardziej Ci odpowiadające. Co wartościowe Alicja Grzesiak podpierając się doniesieniami naukowymi klarownie wyjaśnia także takie zagadnienia, jak często pomijane w poradnikach somatyzacja, czy neuropsychoimmunologia, traktujące o związkach ciała, umysłu i pochodzeniu chorób.

 

nawyk wytrwałości.jpg Czy kiedykolwiek zdarzyło Ci się postanowić coś, a potem zarzucić swój plan po nieudanej próbie? Ile razy obiecywałeś sobie wprowadzenie lepszych nawyków żywieniowych, schudnięcie czy uprawianie sportu z większą intensywnością? Tego rodzaju plany snuje każdy z nas, za ich niepowodzenie odpowiedzialna jest natomiast niecierpliwość i radykalność w postanowieniach. Odpowiedzią na niezrealizowane cele będzie pozycja „Nawyk wytrwałości”, pozwalająca na wprowadzenie zmian metodą małych, czasem niezauważalnych początkowo kroków. Autorka Anna Kuraszyńska oferuje zamianę zbyt szybkiego tempa stawianych celów, palącego początkowy entuzjazm, na solidny plan przynoszący korzystne efekty w dłuższej perspektywie. Chorujesz, masz za sobą nieudane próby zerwania z nałogiem palenia lub pozbyciem się otyłości? Sięgnij po pozycję „Nawyk wytrwałości”!

ksiega hygge„Każdy obcokrajowiec przebywający w Danii bez trudu rozpozna to, co duńskie. Hygge („przytulność”), tryghed („bezpieczeństwo”) i trivsel („dobre samopoczucie”) to trzy gracje duńskiej kultury i życia społecznego.” Louisa Thomsen Brits jako dziennikarka a nie psycholog zamiast naukowych porad przedstawia nam szereg podpowiedzi, jak czuć się komfortowo gdziekolwiek się znajdziesz zgodnie z filozofią hygge. Masz poczucie że twój styl życia nie pozwala Ci pozbyć się stresu, napięcia i niepokoju? Sięgając po tę pozycję dowiesz się jak zwolnić i czerpać przyjemność z małych rzeczy, na które zazwyczaj nie zwracasz uwagi. Czasem właśnie tego rodzaju proste zmiany pozwolą Ci odzyskać harmonię motywującą do podejmowania kolejnych kroków w drodze do swojego zdrowienia.

 

Reklamy

One thought on “Uzupełnij biblioteczkę!

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s